Take a fresh look at your lifestyle.

سوق أكوديساوا أكبر سوق للسحر الأسود في العالم أكبر سوق للسحر الأسود في العالم

11٬411

متابعي موقع البريمو الكرام سمعت قبل كدا عن سوق أكوديساوا ، أكبر سوق فودو و السحر الاسود في أفريقيا . . وكمان في العالم طيب لو قلبك جامد تعالي احكيلك . .

سوق السحر الأسود

في ناس كتير بتعتقد أن هايتي هي اول مكان ظهر فيه دين الفودو. لكن في الحقيقة غرب إفريقيا هي اول مكان ظهر فيه الفودو او السحر الاسود ، و العبيد اللي راحو من افريقيا من مئات السنين هما اللي صدروا معتقدات أجدادهم لأماكن بعيدة زي هايتي والكاريبي ولوزيانا بالولايات المتحدة.

ولحد النهاردة ممارسة دين الفودو الخفي مستمره في كل دول العالم ، و بتشير الإحصائيات إلى أن حوالي 31٪ من السكان في توجو يعني (2.5 مليون) و 17٪ (1.6 مليون) في بنين ، و 13٪ (2.2 مليون) في غانا بيمارسوا ديانة الفودو.

و سوق Akodessawa Fetish Market موجود في حي اكوديساوا في لومي ، عاصمة توغو. ويعتبر أكبر سوق لمنتجات ومستلزمات السحر الاسود وسحر الفودو ، و الأعمال و طقوس عبادة الشيطان في العالم. موجود كل حاجة ممكن يحتاجها السحرة علشان تحضير اعمالهم زي عرائس الفودو ودم بشري وقرون، أنياب ورؤوس الحيوانات المحنطة والجماجم والتماسيح والجلود وشعر بشري و دهون بشرية في علب، واجزاء بشرية مبتورة و جماجم بشرية في بعض المتاجر .

وهناك هتلاقي اكبر سحرة في العالم وهتلاقي عبدة الشيطان اللي بيستخدموا السحر الاسود في طقوسهم و زي ما كل حاجة بقت تتباع اون لاين فهتلاقي كل المنتجات دي واكتر بكتير علي الدارك ويب ، العالم المظلم والاكثر وحشية علي كوكب الارض .

أسيبكو مع الصور للي مبيخافوش وقلبهم جامد

Comments are closed.